05-20-2024, 12:24
Siema.
Jak wszyscy wiemy, wymienianie karteczek za szmaragdy u wieśniaków stało się głównym (a często jedynym) źródłem zarabiania pieniędzy.
Jak wszyscy również wiemy, to wymienianie jest mocno przesadzone. Zarabianie z prac jest znikome, praca górnika, w której (o dziwo) jest najwięcej osób, jest najmniej opłacalna, chyba że kopiemy tylko andezyt czy dioryt na 4 poziomie (co się mija z celem zawodu górnika). Praca rybaka czy drwala jest fajnie zbalansowana, praca farmera czy łowcy powiedzmy że też jest ok. Praca kowala jak widać po zainteresowaniu (jedna osoba, pewnie nawet już nie gra) to niewypał. Miałem w głowie propozycje pracy alchemika, ale pewnie wyszłoby na to samo bo ile można robić potki. Zatem przejdźmy w końcu do meritum, oto moje propozycje oraz opisane zalety tychże propozycji :
1. Znerfienie wymieniania karteczek za szmaragdy poprzez np zmniejszenie ilości wymieniania na minecrafttową dobę albo zwiększenie ilości kartek za szmaragd.
ZALETY :
- koniec sztucznego wbijania topki
- wyrównane szanse dla tych, którzy chcą zarabiać w normalne sposoby
2. Zwiększenie zarobków górnika za wykopany kamień, łupek oraz kwarc.
ZALETY:
- tempo zarabiania wyrówna się z tempem zarabiania drwala czy rybaka
- więcej chętnych będzie na kopanie na surowcowej
3. Zwiększenie zarobków drwala za drzewa w netherze (żeby tam być trzeba zapłacić, więc mogłoby się trochę zwracać poprzez bonus do takiego drewna przy pracy i na skupie np. po 0,30 lub 0,40 nawet) ale małe zmniejszenie za zwykłe drzewo do np. 0,15
ZALETY:
- ciekawsza praca drwala w netherze
- sprawiedliwe zarabianie w stosunku do górnika
4. Zmiana ceny jajek na skupie na 0,7 albo 0,8.
ZALETY:
- robienie kurników byłoby w końcu opłacalne
5. Nie wierzę, że to piszę ale - znerfienie pracy rybaka. Admini są za rzadko na serwerze, a autofish i inne takie potrafią robić robotę. Poza tym samo zarabianie 2,50 za jedną rybkę gdy mamy enchant przynęta 3 i mending to przesada, gdyż dodając do tego upieczenie i sprzedaż ryb można naprawdę małym wysiłkiem zarobić bardzo dużo.
ZALETY :
- zbalansowane zarabianie względem innych prac
Na razie to tyle, jeśli przyjdzie mi coś do głowy na pewno napiszę kolejnego posta.
Jak wszyscy wiemy, wymienianie karteczek za szmaragdy u wieśniaków stało się głównym (a często jedynym) źródłem zarabiania pieniędzy.
Jak wszyscy również wiemy, to wymienianie jest mocno przesadzone. Zarabianie z prac jest znikome, praca górnika, w której (o dziwo) jest najwięcej osób, jest najmniej opłacalna, chyba że kopiemy tylko andezyt czy dioryt na 4 poziomie (co się mija z celem zawodu górnika). Praca rybaka czy drwala jest fajnie zbalansowana, praca farmera czy łowcy powiedzmy że też jest ok. Praca kowala jak widać po zainteresowaniu (jedna osoba, pewnie nawet już nie gra) to niewypał. Miałem w głowie propozycje pracy alchemika, ale pewnie wyszłoby na to samo bo ile można robić potki. Zatem przejdźmy w końcu do meritum, oto moje propozycje oraz opisane zalety tychże propozycji :
1. Znerfienie wymieniania karteczek za szmaragdy poprzez np zmniejszenie ilości wymieniania na minecrafttową dobę albo zwiększenie ilości kartek za szmaragd.
ZALETY :
- koniec sztucznego wbijania topki
- wyrównane szanse dla tych, którzy chcą zarabiać w normalne sposoby
2. Zwiększenie zarobków górnika za wykopany kamień, łupek oraz kwarc.
ZALETY:
- tempo zarabiania wyrówna się z tempem zarabiania drwala czy rybaka
- więcej chętnych będzie na kopanie na surowcowej
3. Zwiększenie zarobków drwala za drzewa w netherze (żeby tam być trzeba zapłacić, więc mogłoby się trochę zwracać poprzez bonus do takiego drewna przy pracy i na skupie np. po 0,30 lub 0,40 nawet) ale małe zmniejszenie za zwykłe drzewo do np. 0,15
ZALETY:
- ciekawsza praca drwala w netherze
- sprawiedliwe zarabianie w stosunku do górnika
4. Zmiana ceny jajek na skupie na 0,7 albo 0,8.
ZALETY:
- robienie kurników byłoby w końcu opłacalne
5. Nie wierzę, że to piszę ale - znerfienie pracy rybaka. Admini są za rzadko na serwerze, a autofish i inne takie potrafią robić robotę. Poza tym samo zarabianie 2,50 za jedną rybkę gdy mamy enchant przynęta 3 i mending to przesada, gdyż dodając do tego upieczenie i sprzedaż ryb można naprawdę małym wysiłkiem zarobić bardzo dużo.
ZALETY :
- zbalansowane zarabianie względem innych prac
Na razie to tyle, jeśli przyjdzie mi coś do głowy na pewno napiszę kolejnego posta.