Zarabianie
#1
Siema.
Jak wszyscy wiemy, wymienianie karteczek za szmaragdy u wieśniaków stało się głównym (a często jedynym) źródłem zarabiania pieniędzy.
Jak wszyscy również wiemy, to wymienianie jest mocno przesadzone. Zarabianie z prac jest znikome, praca górnika, w której (o dziwo) jest najwięcej osób, jest najmniej opłacalna, chyba że kopiemy tylko andezyt czy dioryt na 4 poziomie (co się mija z celem zawodu górnika). Praca rybaka czy drwala jest fajnie zbalansowana, praca farmera czy łowcy powiedzmy że też jest ok. Praca kowala jak widać po zainteresowaniu (jedna osoba, pewnie nawet już nie gra) to niewypał. Miałem w głowie propozycje pracy alchemika, ale pewnie wyszłoby na to samo bo ile można robić potki. Zatem przejdźmy w końcu do meritum, oto moje propozycje oraz opisane zalety tychże propozycji :

1. Znerfienie wymieniania karteczek za szmaragdy poprzez np zmniejszenie ilości wymieniania na minecrafttową dobę albo zwiększenie ilości kartek za szmaragd.
       ZALETY : 
           - koniec sztucznego wbijania topki
          - wyrównane szanse dla tych, którzy chcą zarabiać w normalne sposoby
2. Zwiększenie zarobków górnika za wykopany kamień, łupek oraz kwarc.
       ZALETY:
            - tempo zarabiania wyrówna się z tempem zarabiania drwala czy rybaka
           - więcej chętnych będzie na kopanie na surowcowej
3. Zwiększenie zarobków drwala za drzewa w netherze (żeby tam być trzeba zapłacić, więc mogłoby się trochę zwracać poprzez bonus do takiego drewna przy pracy i na skupie np. po 0,30 lub 0,40 nawet) ale małe zmniejszenie za zwykłe drzewo do np. 0,15
       ZALETY:
             - ciekawsza praca drwala w netherze
            - sprawiedliwe zarabianie w stosunku do górnika
4. Zmiana ceny jajek na skupie na 0,7 albo 0,8.
       ZALETY:
            - robienie kurników byłoby w końcu opłacalne
5. Nie wierzę, że to piszę ale - znerfienie pracy rybaka. Admini są za rzadko na serwerze, a autofish i inne takie potrafią robić robotę. Poza tym samo zarabianie 2,50 za jedną rybkę gdy mamy enchant przynęta 3 i mending to przesada, gdyż dodając do tego upieczenie i sprzedaż ryb można naprawdę małym wysiłkiem zarobić bardzo dużo.
        ZALETY : 
           - zbalansowane zarabianie względem innych prac

Na razie to tyle, jeśli przyjdzie mi coś do głowy na pewno napiszę kolejnego posta.
#2
z villagerami mozna zrobic np 5 wymian/dziennie ale za to podniesc cene emeralda do 12-13$ bo bede plakac ze za malo i ze oni przestaja grac
#3
pozwolę sobie kopiować cytaty i na nie odpowiadać, bo widzę parę argumentów, które mnie szokują na jakich badaniach tak stwierdzono.
Cytat:Zarabianie z prac jest znikome, praca górnika, w której (o dziwo) jest najwięcej osób, jest najmniej opłacalna, chyba że kopiemy tylko andezyt czy dioryt na 4 poziomie (co się mija z celem zawodu górnika).

praca górnika była znerfiona pod względem zarobkowym, ale w zamian zostały dodane nowe bloki na których można zarabiać. powodem nerfa był sposób zarabiania, nie wiem jakie badania przeprowadziłeś, ale praca górnika jest najłatwiejszą pracą i dobrze zarabiającą, a kopanie stone/cobblestone za 0.10$ od 1 poziomu było śmiechem na sali względem innych prac. być może nie przyrównujesz do swoich założeń tego, na jakich zasadach górnik zarabia - wystarczy kopać w jaskiniach. a poza tym założeniem prac było to, że ma być to poboczny sposób zarabiania, a nie główny. moim zdaniem górnik ma obecnie odpowiednie stawki.
Cytat:Znerfienie wymieniania karteczek za szmaragdy poprzez np zmniejszenie ilości wymieniania na minecrafttową dobę albo zwiększenie ilości kartek za szmaragd.
       ZALETY : 
           - koniec sztucznego wbijania topki
          - wyrównane szanse dla tych, którzy chcą zarabiać w normalne sposoby
to teraz zobaczmy reakcje osób na to, jak przypadkowo zostało coś zmienione: https://forum.sky-land.pl/showthread.php?tid=48661
jestem osobiście za znerfieniem kartek, tylko że problemem jest to że znajdą się i tak inne bloki łatwe do zdobycia na których można będzie się dorobić. można ustawić ilość wymian do 8 oraz podwyższyć ilość kartek od podstawowej ceny. a co do ceny szmaragdów - to może o 1$ (do 12.50) bym podniósł, ale nie wiem czy to będzie potrzebne, bo dając takie zmiany wyjdziemy i tak na to samo co wcześniej.

Cytat:2. Zwiększenie zarobków górnika za wykopany kamień, łupek oraz kwarc.
       ZALETY:
            - tempo zarabiania wyrówna się z tempem zarabiania drwala czy rybaka
           - więcej chętnych będzie na kopanie na surowcowej
nie podoba mi się pomysł zwiększenia zarabiania za łupek i kamień, tak jak już napisałem wyżej odnośnie pracy górnika. przecież górnik ma tyle opcji do kopania dodanych że ja nie rozumiem dalej, po co mamy dawać tak pospolity blok jak kamień do 0.10$ skoro można lepiej zarobić na skopywaniu na przykład rud minerałów w dodatku sprzedając je na skupie... ten argument z górnikiem jest w moim odczuciu na siłę, żeby znów wrócić do braku różnorodności w pracy, żeby znów każdy brał górnika. już nie wspomnę o główkach..
z kwarcem jest podobnie, jest to tak łatwy do zdobycia minerał w netherze.. jeszcze nie wspomnę o dobrej cenie na skupie, kupując przepustkę na 3 godziny za 6500$ można na tym zarobić w ten czas. jeszcze sam fakt, że główki z kwarcu lecą to no..

Cytat:3. Zwiększenie zarobków drwala za drzewa w netherze (żeby tam być trzeba zapłacić, więc mogłoby się trochę zwracać poprzez bonus do takiego drewna przy pracy i na skupie np. po 0,30 lub 0,40 nawet) ale małe zmniejszenie za zwykłe drzewo do np. 0,15
       ZALETY:
             - ciekawsza praca drwala w netherze
            - sprawiedliwe zarabianie w stosunku do górnika
ok, to można zrobić.

Cytat:5. Nie wierzę, że to piszę ale - znerfienie pracy rybaka. Admini są za rzadko na serwerze, a autofish i inne takie potrafią robić robotę. Poza tym samo zarabianie 2,50 za jedną rybkę gdy mamy enchant przynęta 3 i mending to przesada, gdyż dodając do tego upieczenie i sprzedaż ryb można naprawdę małym wysiłkiem zarobić bardzo dużo.
        ZALETY : 
           - zbalansowane zarabianie względem innych prac
obmyślimy plan działania.
ogólnie podsumowując całą wypowiedź, to wezmę pod uwagę tylko sensowne rzeczy, a nie takie jak wzrost kamienia do 0.10$ z 0.01$. tą odpowiedź traktujcie jako moje zdanie, a nie że czegoś nie będzie.
#4
Nigdzie nie napisałem żeby podnieść do 0,10. Bardziej myślałem do 0,05.
#5
(05-20-2024, 14:01)Regnis_Legov napisał(a): Nigdzie nie napisałem żeby podnieść do 0,10. Bardziej myślałem do 0,05.

Na moje to i tak dużo, nawet za dużo
[Obrazek: XeJBZ2t.jpeg]
#6
(05-21-2024, 13:11)Asriel napisał(a):
(05-20-2024, 14:01)Regnis_Legov napisał(a): Nigdzie nie napisałem żeby podnieść do 0,10. Bardziej myślałem do 0,05.

Na moje to i tak dużo, nawet za dużo

wczesniej kamienie itp byly po 0.10$ i uwazalismy to za przesade, dlatego znerfilismy te bloki, ale za to nie dosc ze podwyzszlismy niektore bloki to jeszcze dodalismy pare innych, bardzo latwych do zdobycia blokow. dlatego nie bedziemy ruszac ceny kamienia ani lupku. kwarc tez stoi na bardzo dobrym miejscu.
#7
stan na godzinę 18:44 dnia 21 maja:
z tej "małej" propozycji powstało parę innych pomysłów do zmian prac/skup/sklep, więc będzie to większa zmiana niż zakładaliśmy. więcej informacji będzie, jak cichy w ogóle będzie chciał to wszystko zrobić, ale najpierw żeby się z tym zapoznał, bo jeszcze tej rozpiski nie otrzymał (ciągle ją weryfikujemy) xd.
#8
refff
#9
czesciowo zostaly wprowadzone zmiany, dzis postaram sie watek zrobic (wiem, zaplon). gdyby rzeczy, ktore nie weszly zostalyby dodane to bede o tym informowal.
#10
zrobiłem wątek, pełna lista zmian tutaj -> https://forum.sky-land.pl/showthread.php?tid=48689
ciężko mi się teraz odnieść do każdego punktu tutaj, dlatego no lepiej się z tym zapoznać.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości