Dyniarki, odświeżanie map i $
#1
Information 
(Mam tendencję do dłuuuugich wykładów, żeby przedstawić istotne argumenty. Przed Wami kilka minut czytania - nie zaszkodziło jeszcze nikomu czytanie.)

#STOP DYNIARKOM#

Nasz uniwersalny przedmiot, jakim jest $, traci wartość już praktycznie do zera. Teraz każdy, kto ma troszkę żelaza, redstone'a oraz tym podobne rzeczy i kto zna mechanizm dyniarki, może sobie ją zbudować - fajnie, tylko że kosztem ekonomii to idzie :/ Sugeruję ponowne obniżenie ceny dyń, bądź całkowite wycofanie ich ze skupu i wstawienie czegoś innego w jego miejsce. Wiem doskonale, że zdecydowana większość się nie zgodzi, ponieważ to zrujnuje im finanse. Wiem też, że jak zostanie wprowadzony mój pomysł w życie, to część graczy z dużymi dyniarkami zapewne odejdzie. Ale nie tędy droga, by mieć dużo $, które jest bezwartościowe! Dyniarki szalenie napędzają inflację! (dla nieobeznanych tutaj link -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja ). Niech $ będzie coś warte! Dopóki nie było dyniarek, to na chociaż kilka tysięcy $ trzeba było faktycznie zapracować. Ja rozumiem, że jesteście sprytni i korzystacie z bystrości i generujecie dla siebie pasywny zysk... natomiast proszę was, nie kosztem abstrakcyjnej inflacji.

#ROZRZEDZENIE RESETU MAP SUROWCOWYCH ORAZ NETHERU#

Podobnie tyczy się samych przedmiotów - ze względu na bardzo częste odświeżanie map surowcowych (przynajmniej moim zdaniem). Przedmiotów jest dużo. Jest podaż, ale z popytem nieco gorzej, dlatego gracze sprzedają swoje dobra bardzo tanio, co też (przynajmniej w moim guście) nie jest OK.
Sugeruję tutaj jedną jedyną rzecz - odświeżajcie mapki znacznie rzadziej. Pamiętam czasy, gdy odświeżała się mapka codziennie oraz gdy przedmioty wtedy były droższe - natomiast wtedy mało kto wiedział, że zapisze się /home i na następny dzień się będzie miało diamenty. Teraz wszystko jest inaczej. Spodziewam się podobnie, jak w pierwszej propozycji, dużego oporu. Podobnie jak przekupiona szlachta z Polski XVIII wieku broniła "złotej wolności", to założę się, że większość z was też przekupiona możliwością posiadania dużej ilości surowców będzie broniła "złotej wolności kopalnianej". Natomiast są oczywiście zalety takich radykalnych postąpień. Zmniejszy się podaż (ilość wydobycia). A jak to się stanie, to zwiększy się popyt (chętni, którzy chcą kupować). Następnie zwiększy się cena surowców oraz ich wartość, a $ ponownie zwiększy swoją wartość.



Ogólnie moim głównym celem jest zwiększenie wartości czegoś tak uniwersalnego, jak pieniądz, tylko że z tą inflacją i nadmierną podażą pieniądz jest mało warty (https://pl.wikipedia.org/wiki/Hiperinflacja ).



Jeśli administracja waha się, co zrobić, to delikatnie proponuję dodać to w wersji eksperymentalnej, a jak administracji się nie spodoba, to usunie to najzwyczajniej i tyle.



Bardzo dziękuję za przeczytanie artykułu. Smile

Niedostępny
#2
Jestes jak prawdziwy czlowiek biznesu, masz kase i martwisz sie co z nia bedzie ;p Tak sie sklada ze zeby miec dobra dyniarke to troszke trzeba sie jednak napracowac, bo za "troche zelaza" zbudujesz najwiecej jedno pietro, z czego bedziesz mial moze $400 za godzine afczenia.
A wlasnie, afczenia. Zeby nastapil jakikokwiek przychod dyn trzeba byc w poblizu swojej dyniarki lub miec dzialke obok spawnu (odswiezanie chunkow). Dla wiekszosci graczy dyniarka przy spawnie to marzenie, a afczenie rowna sie slowom rodzicow "wylacz ten komputer bo bedzie duzy rachunek". A co do surowcow to wg mnie jest okej. Co 3 dni to wcale nie tak czesto...

tapatalk i te sprawy
Niedostępny
#3
Wszystko OK, natomiast wyliczyłem, że jedno piętro dyniarki (na całej szerokości i długości działki) wybuduje się za około $30 000 (jeśli itemki idą z /sklep), a to malutka sumka, jak na potencjalne zyski dyniarki. Co do surowcowej i netheru, to jest to bardzo subiektywna kwestia. Dla kogoś 3 dni są często (dla mnie na przykład), dla innego rzadko (dla gracza-amatora na przykład).

Niedostępny
#4
wszystko żalezy od tego, czy będzie nowa edycja, ''ekonomisto xD''
zamiast utrudnić grę bogaczom, zepsujesz gry nowym.
Skype: Sq4w13L
#5
W jakim kontekście zepsuję? Jak rzadsze resety map, to się zwiększy rozrzut losowego tp. A nowi gracze raczej nie wiedzą, co to są te dyniarki i jak efektywnie zarabiać $, ponieważ zazwyczaj są to młodsze dzieci. A nawet jeżeli wiedzą o dyniarkach i możliwości szybkiego zarabiania, to co szkodzi troszkę nakopać $? Ja rozumiem, że to zaczęłoby nieco przypominać prison, ale no halo - wolisz pogłębiać kryzys ekonomiczny?

Niedostępny
#6
Brawo Iam...
Zauważ że nowi gracze którzy wybudowali dyniarki i jeszcze nie mają z niej przychodu w postaci $ stracili by teoretycznie wszystko bo po co komu dyniarka, co ona daje a skoro nie można sprzedawać dyń...

Bez komentarza
#7
Żeby zbudowac 1 pietro dyniarki, potrzeba okolo 80 lejów czyli jest to 6 stackow zelaza (jak nie wiecej). Dla prostego, typowego gracza skyland rzeczywiscie, tak jak pisal flp, dyniarka i to jeszcze przy spawn (zeby byly jakiekolwiek zyski) to czesto nieosiagalne marzenie. Jest dobrze jak jest, nie potrzeba niczego zmieniac Rolleyes
"Jak wam nie zależy, to mi tym bardziej nie zależy"~p. Ewa Diamond
#8
Co do itemków i tego /home
Może by zrobić coś takiego, że codziennie surowcowa będzie odnawiana ale położenie surowców będzie inne - przykładowo:
Dzisiaj na /home mam 2 diamenty i 3 żelaza, jutro nie mam nic, po jutrze 4 diaxy itp.?
#9
(05-07-2016, 06:12)WAAAAS napisał(a): Zauważ że nowi gracze którzy wybudowali dyniarki i jeszcze nie mają z niej przychodu w postaci $ stracili by teoretycznie wszystko bo po co komu dyniarka, co ona daje a skoro nie można sprzedawać dyń...

To może niech nie robią dyniarek? Z resztą kiedyś dało się żyć bez dyniarek, bez maszynki do zmniejszania wartości $. Wtedy $ miało większą wartość. Wtedy gracze również sobie radzili robiąc kreatywne sklepy, parkoury itd. (wiem, dalej gracze zapraszają do sklepów, parkourów itd., ale znacznie mniej, niż za czasów przed dyniarkami). A teraz większość graczy uzależniona jest od dyniarek...

(05-07-2016, 09:45)lassem39 napisał(a): Co do itemków i tego /home
Może by zrobić coś takiego, że codziennie surowcowa będzie odnawiana ale położenie surowców będzie inne - przykładowo:
Dzisiaj na /home mam 2 diamenty i 3 żelaza, jutro nie mam nic, po jutrze 4 diaxy itp.?

To w takim układzie przydałby się drop, ponieważ coś takiego raczej nie jest wykonalne (przynajmniej dla administracji), ponieważ codziennie generować nową mapę raczej nikomu się nie kłania (czas generowania mapy).

(05-07-2016, 08:36)HubPlayGames napisał(a): Żeby zbudowac 1 pietro dyniarki, potrzeba okolo 80 lejów czyli jest to 6 stackow zelaza (jak nie wiecej). Dla prostego, typowego gracza skyland rzeczywiscie, tak jak pisal flp, dyniarka i to jeszcze przy spawn (zeby byly jakiekolwiek zyski) to czesto nieosiagalne marzenie. Jest dobrze jak jest, nie potrzeba niczego zmieniac Rolleyes

Czyli żelazo warte raptem od $8K (na rynku gracz-gracz) do $20K (w /sklep). A tyle zdobędzie się sprzedając 2x EQ piaskowca.

Coś za coś, nie można mieć wszystkiego tak od razu... Gra musi mieć jakiś poziom trudności. Tutaj jest (przynajmniej moim zdaniem) nieco za łatwo. Może to dlatego dzięki tej "łatwości" dorobiłem się $2.5M...

Btw. Post #300

Niedostępny
#10
Moze dla cb jest za latwo, ale dla zwyklego gracza nie moze byc za trudno, bo poprostu nie bedzie grac.
"Jak wam nie zależy, to mi tym bardziej nie zależy"~p. Ewa Diamond


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości