Działanie spawnerów
#1
Witam, przychodzę z krótkim pytaniem. Zaobserwowałem, że spawner "nie działa jak przewidziano", tzn. obszar respienia mobów wykracza poza ten z vanilli o około 1.5 bloku:

Cytat:In Java Edition an active spawner attempts to spawn mobs within a 4-block horizontal and 1-block vertical range; that is, in a 9×3×9 volume centered on the spawner.„ (źródło)

Zastanawiam się więc, czy to ja mam mylne wrażenie, czy po stronie serwera jest coś zmienione, a jeśli tak, to czy są inne mechaniki o nieoryginalnym działaniu? 

btw. czy jest jakiś spis %-ów z dropu kamienia, mobów i luckyblocków oraz czy looting/szczęście ma znaczenie? (piszę w formie post scriptum, bo słyszałem, że ktoś już stworzył wątek z propozycją o wprowadzenie publicznych danych nt. szans)
#2
jesli chodzi ci o spawnery na skyblocku, to tam sa zmodyfikowane.
jest ustawiony inny zasieg respienia sie potworow, minimalna odleglosc od spawnera aby byl aktywny zostala zwiekszona, w innej czestotliwosci pojawiaja sie potwory itp.

a na adventure czy classicu spawnery sa oryginalne.

oficjalnego spisu takiego dropu nie ma, jakos nie lubie ulatwiac graczom gry, bo jak wszystko podam na tacy, to zaraz sie okaze ze niektorych mobow w ogole nie oplaca sie zabijac itp.
szczescie na drop z lucky i z potworow nie ma znaczenia, a w kopalni nie pamietam czy dodalem, raczej tez nie Sad
[Obrazek: sygnaturka.png]
#3
(04-06-2022, 18:05)Cichusek napisał(a): oficjalnego spisu takiego dropu nie ma, jakos nie lubie ulatwiac graczom gry, bo jak wszystko podam na tacy, to zaraz sie okaze ze niektorych mobow w ogole nie oplaca sie zabijac itp.


czyli mam to rozumieć w taki sposób, że różne moby mają różne %-ty na poszczególne itemy?

zombie = {
diamond_ore: 0.2%
}

skeleton = {
diamond_ore: 0.1%
}
#4
(04-07-2022, 10:18)jasiubor napisał(a):
(04-06-2022, 18:05)Cichusek napisał(a): oficjalnego spisu takiego dropu nie ma, jakos nie lubie ulatwiac graczom gry, bo jak wszystko podam na tacy, to zaraz sie okaze ze niektorych mobow w ogole nie oplaca sie zabijac itp.


czyli mam to rozumieć w taki sposób, że różne moby mają różne %-ty na poszczególne itemy?

zombie = {
   diamond_ore: 0.2%
}

skeleton = {
   diamond_ore: 0.1%
}

tak, np. z endermana jest wieksza szansa na drop cenniejszych rzeczy
[Obrazek: sygnaturka.png]
#5
ok dzięki, można zamknąć.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości