Błąd liczenia upraw
#1
Dzisiaj odkryłem pewnie błąd w liczeniu upraw. Gdy zrobi się automatyczną farmę trzciny która działa na tłoki i observer to liczy jako plon liczy się każda jej wysokość. Gdy detektor wykryje trzcinę i uruchomi tłok to ta zniszczona przez niego nie zostaje odjęta. Może lepiej filmik pokaże o co chodzi :Smile

#2
niedlugo to poprawie.
a jezeli trzcina sama urosnie do 2-3 stopnia (nie postawiona prez gracza), to normalnie ja zalicza do licznika upraw, tylko jej nie odejmuje?
[Obrazek: sygnaturka.png]
#3
Zalicza ją do upraw gry rośnie i gdy się ścina to nie odejmuje jak na filmie
#4
myslalem, ze bedzie latwo, ale jednak jest to jakis bug zwiazany z pluginem.
przy restarcie serwera wgra sie moja poprawka, ktora troche usprawni dzialanie pluginu, ale tak czy siak napisalem do autora i bede czekal na odpowiedz i ewentualne rozwiazanie problemu.

ogolnie nie chodzi tutaj o observery, tylko o niszczenie upraw (limitowanych blokow) przez pistony, po prostu gdy piston zniszczy np. trzcine, marchewke czy cos innego, to nie jest to uznawane przez plugin i taki zniszczony blok nie jest odejmowany od limitu (aktualnie postawionych blokow).

dotychczas po zrestartowaniu serwera tylko raz skanowalo wyspe w przeliczeniu obecnie postawionych na niej blokow, wiec jezeli mialbys na wyspie 1120 trzcin i wszystkie bys zniszczyl pistonem, to juz nic bys nie postawil do kolejnego restartu serwera.
dlatego zrobilem taki maly fix, w ktorym skanuje wyspe za kazdym razem gdy jej wlasciciel na nia sie teleportuje, wiec podczas takiej sytuacji jak powyzsza, ze limit sie zapelnil i nic sie nie da postawic, wystarczy pojsc na spawn i z powrotem na swoja wyspe, a bloki ponownie zostana przeliczone i ich obecna ilosc sie poprawi.

wiem, ze jest to troche problematyczne, ale na ta chwile tylko to moglem zrobic.
w przypadku niszczenia upraw woda itp nie ma tego problemu, jedynie pistony nie sa uwzgledniane.

byl jeszcze problem z limitowaniem luckyblockow, bo na wyspie wystepuje rowniez limit 50 glow i same glowy dzialaja dobrze, ale podczas niszczenia luckyblocka nie byly one odejmowane od limitu, na szczescie to udalo mi sie poprawic i bylo to zwiazane z samym pluginem od lucky, a nie od limitow.

tak czy inaczej poprawki wgraja sie podczas restartu w poludnie, a ja nadal czekam na odpowiedz od autora pluginu zwiazana z tym bugiem pistonow i zobaczymy co da sie z tym wiecej zrobic.
jezeli nic sie nie uda zmienic, to prawdopodobnie bede zmuszony powrocic do limitu upraw na chunk, a nie na cala wyspe, bo w tym wypadku wszystko dobrze dziala.
[Obrazek: sygnaturka.png]
#5
Wydaje mi się, że lepszym pomysłem jest zostawienie tak jak ustawiłeś, czyli ewentualne wyjście na spaw niż ustawiane tego na chunk.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości