(09-01-2017, 22:39)Tails napisał(a): Czy to możliwe aby zainspirować się (...) Wolnością i prowadzić drop z kamienia? Hmm... Dopiero ten wątek sprawił że mam odwagę proponować aby zainspirować się rozwiązaniami stosowanymi na innych trybach.
Długo myślałem czy pisać ten wątek czy nie: natomiast... no, ruszajmy z tym
Propozycja ma w założeniach likwidację dropu itków z rud oraz wstawienie małych %-owych szans na drop rzeczy z kamienia w celu pozbycia się problemu X-rayowców.
Z racji tego, iż Cichusek nie może ustawić dropu poniżej 1% to mam pomysły dot. wszystkich rud. Ale notka - żeby enchant fortuna nie ucierpiał na wartości i żeby nie stracił znaczenia to zamiast dropu np. diamentu będzie wypadała ruda diamentu, zamiast węgla ruda węgla itp.
I może trochę dużo oczekuję w tej propozycji (drop % zależny od Y-ków, widziałem na małym serwerze "konkurencji" czy drop uzależniony od biomu) natomiast tego czego nie będziesz chciał lub mógł wprowadzić Cichusku to ja to po prostu zaakceptuję i tyle.
Więc:
-> Ruda diamentu: 1% szans dropu dla Y8, 0% szans dropu dla innych Y-ków - powód: normalnie diament nie występuję na 1 na 200 wykopanych bloczków, tylko rzadziej, a żeby utrudnić sprawę to diamenty miałyby zostać umieszczone tam, gdzie jest rozmieszczone najwięcej lawy.
-> Ruda złota: 1% szans dropu dla Y-ków parzystych do Y30 - powód: gdyby 1% szans na rudę złota było na każdym Y-ku to jedna ruda złota byłaby wydobywana średnio co ok. 40-50 bloków, tak by była wydobywana co ok. 90-100 bloków.
-> Ruda żelaza: 1% szans dropu dla każdego Y-ka między 1 a 64 - powód: żelazo jest powszechniejsze, czyli powinno mieć większe szanse na drop.
-> Ruda szmaragdu: 1% szans dropu dla każdego Y-ka od 30 w dół, taki drop obowiązywałby tylko w Extreme Hills a dla innych biomów byłoby 0% szansy na drop - powód: emeraldy rzadkie, a że występują tylko w górach to tam też tylko powinien być drop.
-> Ruda czerwonego kamienia: 2% szans na drop dla każdego Y-ka od 16 w dół - powód: redstone jest powszechny
-> Ruda lapis lazuli: 1% dla każdego nieparzystego Y-ka do Y17 - powód: podobne "settingi" jak w przypadku rud; nieparzyste Y-ki zamiast każdego Y-ka, żeby nie było nagle wylewu tych rud z dropu
-> Ruda węgla: 4% szans na drop z każdego bloku kamienia na dowolnym Y-ku - powód: węgla jest od cho...
Dla netheru drop kwarcu z netherracku mógłby wynosić między 5 a 7%.
+ jeszcze jedna rzecz do dropów *zedytowałem, gdyż poprzedni pomysł był too OP*: Czy dałoby radę zrobić tak, żeby przy kopaniu kilofem z fortuną zwiększała się szansa na drop dwóch rud? Dla fortuny I szansa wynosiła by 10%, dla fortuny II 20% a dla fortuny III 30%.
Jeszcze raz mówię, jeśli czegoś nie da się faktycznie zrobić, to uwierzę, że się nie da, natomiast jeśli się da to może wystarczy dłużej popróbować i nie poddawać się po wielu godzinach. Trzeba szukać nowych, ambitnych rozwiązań, tak?
Have a nice day.