02-04-2023, 12:18
Witam, przychodzę z propozycją zmiany dotyczącą surowcowej.
Obecnie surowcowa ma kształt koła, gdzie z kratki 0,0 mogę dojść do kratki maks 4000, 0. 4k kratek po promieniu to mało. Naprawdę. Surowcowej wystarcza jeden dzień, żeby była porządnie splądrowana. Chodzi tutaj zarówno o wioski i inne struktury, jak i o jaskinie.
Moją propozycją jest zmiana kształtu jak i wymiaru surowcowej.
Przede wszystkim w minecraft na singlu border świata jest kwadratowy i stanowi po prostu ścianę nie do przejścia. Obecny border daje tylko informację na czacie plus teleportuje w miejsce obok LUB na środek mapy koło kratki 0,0. Border z singla jest w stanie być ustawiony wedle preferencji od danego punktu i z danym zasięgiem.
Za pomocą komendy Cichy byłby w stanie ustawić border z kratki 0,0 i np. z zasięgiem 4 tysięcy kratek. Zaletą tego borderu jest fakt, że wiedzielibyśmy z daleka, że dochodzimy do granicy. Poza tym nie byłoby przykrych sytuacji typu znajduję wioskę, która w połowie jest poza borderem i nagle mnie tepa na środek mapy.
Dodatkowo przydałoby się lekko powiększyć obszar surowcowej. Obecna surowcowa będąc wygenerowaną łącznie jako teren 8k x 8k według informacji od Cichego zajmuje 2,5Gb pamięci. Przejście tego terenu praktycznie w całości nie zajmuje dużo, a gracz może całą surowcową zwiedzić w ciągu maks 2 godzin.
Innym i być może drastyczniejszym pomysłem byłby podwójny border. Na niektórych serwerach minecraft stosuje się flagi, które uniemożliwiają pewne czynności. Załóżmy, że mamy surowcową 10k x 10k. Aaale tylko na środkowym obszarze 5k x 5k możemy korzystać ze skrzynki, enderchesta, komend typu /sethome albo /tpa. Zaletą(moim zdaniem) takiego działania byłoby trudniejsze zdobywanie przedmiotów i potrzeba ograniczenia wypraw ze względu na ograniczenie ekwipunku i możliwości teleportu do danej struktury/miejsca.
Liczę na opinie innych graczy co do zmian na mapie surowcowej.
PS. ODBLOKUJCIE BLOKI ZŁOTA I BOOKSHELFY Z SUROWCOWEJ!
Obecnie surowcowa ma kształt koła, gdzie z kratki 0,0 mogę dojść do kratki maks 4000, 0. 4k kratek po promieniu to mało. Naprawdę. Surowcowej wystarcza jeden dzień, żeby była porządnie splądrowana. Chodzi tutaj zarówno o wioski i inne struktury, jak i o jaskinie.
Moją propozycją jest zmiana kształtu jak i wymiaru surowcowej.
Przede wszystkim w minecraft na singlu border świata jest kwadratowy i stanowi po prostu ścianę nie do przejścia. Obecny border daje tylko informację na czacie plus teleportuje w miejsce obok LUB na środek mapy koło kratki 0,0. Border z singla jest w stanie być ustawiony wedle preferencji od danego punktu i z danym zasięgiem.
Za pomocą komendy Cichy byłby w stanie ustawić border z kratki 0,0 i np. z zasięgiem 4 tysięcy kratek. Zaletą tego borderu jest fakt, że wiedzielibyśmy z daleka, że dochodzimy do granicy. Poza tym nie byłoby przykrych sytuacji typu znajduję wioskę, która w połowie jest poza borderem i nagle mnie tepa na środek mapy.
Dodatkowo przydałoby się lekko powiększyć obszar surowcowej. Obecna surowcowa będąc wygenerowaną łącznie jako teren 8k x 8k według informacji od Cichego zajmuje 2,5Gb pamięci. Przejście tego terenu praktycznie w całości nie zajmuje dużo, a gracz może całą surowcową zwiedzić w ciągu maks 2 godzin.
Innym i być może drastyczniejszym pomysłem byłby podwójny border. Na niektórych serwerach minecraft stosuje się flagi, które uniemożliwiają pewne czynności. Załóżmy, że mamy surowcową 10k x 10k. Aaale tylko na środkowym obszarze 5k x 5k możemy korzystać ze skrzynki, enderchesta, komend typu /sethome albo /tpa. Zaletą(moim zdaniem) takiego działania byłoby trudniejsze zdobywanie przedmiotów i potrzeba ograniczenia wypraw ze względu na ograniczenie ekwipunku i możliwości teleportu do danej struktury/miejsca.
Liczę na opinie innych graczy co do zmian na mapie surowcowej.
PS. ODBLOKUJCIE BLOKI ZŁOTA I BOOKSHELFY Z SUROWCOWEJ!