Procenty.
#1
Dokladniej chodzi mi o ten temat:
http://forum.sky-land.pl/showthread.php?...985&page=2

Chodzi mi bardziej o procenty wypadajacych broni z graczy. 1% to duze ulatwienie, ale mozna ustawic nwm np. 0.50%, 0.25% (da sie). Wtedy juz nie bedzie takie za latwe, a nowi gracze maja malo pieniedzy, jak i niektorzy, co maja po 1000 poziomie. Oczywiscie z takiego dropu bedzie mozna wylaczyc miecze (bo po co? Skoro mozna kupic zelazny a kamienny tylko miejsce by zajmowal). Od razu napisze Bronie dropic beda, jezeli bedzie mial je grac w eq, chyba ze cichusek ustawi ze wszystkie.

To co by dropilo:
- Bronie (ze sklepu jak i przyznane do /gracz i /vip)
- Mikstury (jezeli jakies sa)
- Granaty.
- Kompasy | C4 (Jakby takowe byly w eq).
Nie byloby:
- Odskoczni - za duze ulatwienie dla gracza jakby takowe dropily.
- Łuki - I tak kazdy ma w eq za free.
- Miecze - kamienne sa domyslne, wiec po co aby one dropily? Tylko zasmiecalyby eq.
#2
1. nie da sie zejsc ponizej 1% dropu, przykladowo taki procent ma wypadniecie diamentu z potwora na skyblocku.
2. nawet jak gracz nie bedzie mial tej broni w ekwipunku, to bedzie ona mogla z niego wypasc - to oznacza, ze nawet zwykly gracz bez eq moze byc w kolko zabijany i beda z niego wypadaly rozne bronie
3. jezeli z gracza bedzie moglo wypasc 10 roznych broni, to szansa na zdobycie jakiejkolwiek broni (a nawet kilku na raz) wyniesie 10%, bo 1% jest do danej broni, a nie do wszystkich.
[Obrazek: sygnaturka.png]
#3
1. No to raczej by dalo te 1%, skoro nizej sie nie da...
2. No wlasnie tak myslalem, ze wszystkie beda wypadac...
#4
ale pomysl w ten sposob, ze jak dodam do dropu w sumie 50 itemow z gracza np. potek, mieczy, strzal, broni itp. to bedzie 50% szansy na to, ze wypadnie jakis przedmiot.
jest tak przeciez na skyblocku, masz w dropie diamenty, rudy, wegiel i jakies inne bloki, z jednego potwora czasem i nawet 4 rozne bloczki ci moga wypasc mimo ze szansa na ich poszczegolny drop to 1-4%, masz 1% szansy na wypadniecie danego itemu, a jak wsadzisz tam pelno rzeczy, to mozesz byc pewny, ze zawsze jakas ci wypadnie, a jak masz wielkie szczescie to nawet wszystkie itemy na raz.
dlatego dodajac 1 bron do dropu bedzie to realne 1% na drop, ale dodajac 5 broni, juz sie z tego robi 5% szansy i w dodatku jednoczesnie moze wypasc wiele tych broni (oczywiscie roznych).
[Obrazek: sygnaturka.png]
#5
Tyle ze niektorzy od razu gina wlasnie, bo moze ktos od tylu zaatakowac.

Same bronie (bez pistoletu) czyli karabin, micro smg, shotgun, snajperka, C4 to juz mamy 5%. Z potkami to raczej tez nie wyjdzie, bo nikt nie bedzie z nimi wchodzil, chyba ze od razu je wypije na spawnie. Dodatkowo 2 granaty to juz 7%, kompas juz jest 8%. Strzal nie potrzeba wlasnie do takiego dropu, bo mamy i tak ich sporo w eq (szczegolnie vip). 8% to i tak duzo nie jest nie wliczajac wlasnie strzal, normalnego pistoletu, potek itp, same bronie, 2 granaty oraz ten kompas. Wiecej do takiego dropu chyba nie bedzie trzeba bylo (jak nawet to powiadomie o tym Tongue).
#6
Zacznijmy od tego że te 8% nie oznacza tego że np: na 100 zabójstw otrzymasz 8 przedmiotów, otrzymasz ich na pewno więcej. To jeden problem, a teraz drugi ten ważniejszy.

O ile można zrozumieć taki drop na takim np: Classicu, to tutaj będzie taki o to problem, że wszystko potraci swoją wartość, będzie to kolejny powód do kampienia i faworyzowania takich praktyk. Znów wszystkim daje się w znaki mój pesymizm, ale ja wyobrażam to sobie tak że dodając ten drop, znów dajemy fory cheaterom, vipom i kamperom. Rozumiem że idea jest taka aby ci biedni mieli łatwiejszy dostęp do Itemów i to jest nawet spoko. Tylko że to te wyżej wymienione przez ze mnie grupy najbardziej z tego korzystają, bo to one zabijają najwięcej, ci biedni staną się tylko łatwiejszym celem. Oprócz tego już mało kto będzie kupował coś w sklepie. Teraz PvP jest już tylko cieniem tego dawnego, nie pogłębiamy już tego bardziej...

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: XeJBZ2t.jpeg]
#7
Niestety Cichusku (oraz M_A_T_I), muszę Wam zwrócić uwagę co do liczenia prawdopodobieństw. To nie tak, że jak jest załóżmy 10 przedmiotów po szansie 1% każda to razem da 10% szans na drop jednego przedmiotu. Niestety z matematyką widzę, że jest dosyć kulawo. Z resztą z gramatyką też nie najlepiej, ale to już na marginesie.
To polega zwyczajnie na tym, że dla każdego przedmiotu jest (przyjmijmy) 1% szans, co można opisać jako 100 możliwych wyników z czego 1 jest pozytywny, czyli szansa będzie wynosić 1 do 100 (1%). Dla dwóch przedmiotów natomiast szansa na wyłowienie chociaż jednego z przedmiotów będzie już wynosiła 3 do 200 (1.5%), gdyż będą 2 zbiory po 100, czyli 200 możliwych wyników, w nim 2 wyniki pozytywne z jednym "udanym" podejściem (wtedy dropnie 1 itemek) oraz trzeci wynik pozytywny z dwoma "udanymi" próbami (wtedy dropną 2 itemki). Dla 3 zbiorów po 100 to już 6 do 300 (2%), ponieważ będą wyniki następujące: 3 razy po jednym, 2 razy po dwa oraz raz po trzy). Tak postępując gdy dotrzemy do tych 10 przedmiotów to wyników będzie już 55 pozytywnych (to znaczy takich, gdzie dropnie minimum jeden przedmiot) na 1000 wszystkich możliwych, to już jest 5.5% szansy na drop jakiegoś przedmiotu.

Protipy:
* Dla 1% szansy możliwych wyników (wszystkich) jest 100, z czego 1 pozytywny, dla 2% są 2 wyniki na 100 możliwych, dla 3% 3 na 100 i tak dalej.
* Dla dwóch i więcej zbiorów wyników (np. 2 itemki po 1% szansy na drop) jest następująco: wszystkie możliwe wyniki dodaje się (po 100 z każdego zbioru %, którego liczba procent jest naturalna), a pozytywne wyniki (drop z przedmiotu) daje się w liczby trójkątne (1, 3, 6, 10, 15 dla pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej, piątej liczby trójkątnej itd., dla jednego, dwóch, trzech, czterech pięciu zbiorów wyników itd.).
(09-08-2017, 20:53)Cichusek napisał(a): jak dodam do dropu w sumie 50 itemow z gracza np. potek, mieczy, strzal, broni itp. to bedzie 50% szansy na to, ze wypadnie jakis przedmiot
Dla 50 przedmiotów będzie to szansa 1275 do 5000, że choć jeden z przedmiotów zostanie wydropiony, czyli nie 50%, a konkretniej 24.5% co i tak jest szansą kosmicznie dużą.

Polecam zapoznać się z tym tekstem, który właśnie napisałem powyżej, to dobra i prosta strategia na liczenie szans procentowych w tego typu zagadnieniach.

Do Tematu: Założę się Panie Cichusku, iż ma Pan możliwość ustawienia szans tylko na liczby naturalne (w domyśle: szansa na drop -> liczba procent -> <dowolna_liczba_naturalna>). Czy nie da się ustawić szansy 1 do <dowolna_liczba_naturalna>? Byłoby to zerwanie z kajdankami szans od 1 do 100, a umożliwiłoby ustawienie zmniejszonych szans dropów itemków w celu optymalizacji rozgrywki. Czy istnieje możliwość ustawienia szansy 1 do X?

Pozdrawiam serdecznie,
Arkadiusz

Niedostępny
#8
mozliwe, chcialem po prostu wytlumaczyc jakby to wygladalo.
nie da sie zejsc ponizej 1% ani "do X".
jest 1:100, 2:100, 5:100 itp.
0.99 zaokragli do 0 i nigdy nie wypadnie.
[Obrazek: sygnaturka.png]
#9
Jeżeli propozycja koniecznie miałaby przejść to należałoby się podjąć tych kilku rzeczy:
* ustawić po 1% szansy na każdą broń możliwą do kupienia, że może wypaść z gracza (Gaz pieprzowy, Snajperka, Shotgun, Karabinek, Pistolet, SMG). W ten sposób szansa na wypadnięcie minimum jednej broni wynosi 21 do 600, czyli ciut ponad 3%. To nie jest dużo, zważając, iż na średnio 33 zabójstwa wypadałaby nam przynajmniej jedna darmowa broń.
* Umożliwić drop granatów odłamkowych z zabitych VIPów, na poziomie 5%, a przez to u gracza bez rangi należałoby wyłączyć zakaz używania nasionek, gdy on nie ma VIPa. Dlaczego aż 5%, a nie 1? Powód prosty: VIP jest tak p2w, że szkoda słów, a z tą zmianą gracze mogliby w końcu dorównać choć trochę VIPom, ponieważ gracz ma mizerne szanse z VIPem i tylko casual VIP może zginąć od wymasterowanego gracza z pistoletem czy SMGką.
* Zmniejszyć ceny kupna wszystkich broni o $40, z wyjątkiem snajperki, gdyż snajperka jest dalej niesamowicie OP. Zmiana ta miałaby się brać z tego, że jeśli bronie mają wypadać z graczy jako zwyczajny loot, to nie opłacałoby się zwyczajnie kupować broni w sklepie. Ktoś może powiedzieć, że to tylko jeszcze bardziej zniszczy tryb z Pistoletami, jak tabliczka [Heal], która tylko faworyzowała logaczy. Nie mam zamiaru niszczyć trybu, to tylko proponowane urozmaicenie.
* A na końcu, wracając do dropu z VIPów, szanse na drop jakiejś broni mogłaby być zwiększona trzykrotnie (3% szans dla dropu poszczególnego rodzaju broni). Wtedy VIPowie słusznie będą namierzeni na celowniku, gdyż przez tyle czasu zdobywali poziomy na freekillach, że głowa mała.

Czekam na konstruktywną krytykę, bądź konstruktywną zgodę

Pozdrawiam,
Arkadiusz

Niedostępny
#10
Jestem na nie tej propozycji.
"Jak wam nie zależy, to mi tym bardziej nie zależy"~p. Ewa Diamond


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości