Procenty.
#7
Niestety Cichusku (oraz M_A_T_I), muszę Wam zwrócić uwagę co do liczenia prawdopodobieństw. To nie tak, że jak jest załóżmy 10 przedmiotów po szansie 1% każda to razem da 10% szans na drop jednego przedmiotu. Niestety z matematyką widzę, że jest dosyć kulawo. Z resztą z gramatyką też nie najlepiej, ale to już na marginesie.
To polega zwyczajnie na tym, że dla każdego przedmiotu jest (przyjmijmy) 1% szans, co można opisać jako 100 możliwych wyników z czego 1 jest pozytywny, czyli szansa będzie wynosić 1 do 100 (1%). Dla dwóch przedmiotów natomiast szansa na wyłowienie chociaż jednego z przedmiotów będzie już wynosiła 3 do 200 (1.5%), gdyż będą 2 zbiory po 100, czyli 200 możliwych wyników, w nim 2 wyniki pozytywne z jednym "udanym" podejściem (wtedy dropnie 1 itemek) oraz trzeci wynik pozytywny z dwoma "udanymi" próbami (wtedy dropną 2 itemki). Dla 3 zbiorów po 100 to już 6 do 300 (2%), ponieważ będą wyniki następujące: 3 razy po jednym, 2 razy po dwa oraz raz po trzy). Tak postępując gdy dotrzemy do tych 10 przedmiotów to wyników będzie już 55 pozytywnych (to znaczy takich, gdzie dropnie minimum jeden przedmiot) na 1000 wszystkich możliwych, to już jest 5.5% szansy na drop jakiegoś przedmiotu.

Protipy:
* Dla 1% szansy możliwych wyników (wszystkich) jest 100, z czego 1 pozytywny, dla 2% są 2 wyniki na 100 możliwych, dla 3% 3 na 100 i tak dalej.
* Dla dwóch i więcej zbiorów wyników (np. 2 itemki po 1% szansy na drop) jest następująco: wszystkie możliwe wyniki dodaje się (po 100 z każdego zbioru %, którego liczba procent jest naturalna), a pozytywne wyniki (drop z przedmiotu) daje się w liczby trójkątne (1, 3, 6, 10, 15 dla pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej, piątej liczby trójkątnej itd., dla jednego, dwóch, trzech, czterech pięciu zbiorów wyników itd.).
(09-08-2017, 20:53)Cichusek napisał(a): jak dodam do dropu w sumie 50 itemow z gracza np. potek, mieczy, strzal, broni itp. to bedzie 50% szansy na to, ze wypadnie jakis przedmiot
Dla 50 przedmiotów będzie to szansa 1275 do 5000, że choć jeden z przedmiotów zostanie wydropiony, czyli nie 50%, a konkretniej 24.5% co i tak jest szansą kosmicznie dużą.

Polecam zapoznać się z tym tekstem, który właśnie napisałem powyżej, to dobra i prosta strategia na liczenie szans procentowych w tego typu zagadnieniach.

Do Tematu: Założę się Panie Cichusku, iż ma Pan możliwość ustawienia szans tylko na liczby naturalne (w domyśle: szansa na drop -> liczba procent -> <dowolna_liczba_naturalna>). Czy nie da się ustawić szansy 1 do <dowolna_liczba_naturalna>? Byłoby to zerwanie z kajdankami szans od 1 do 100, a umożliwiłoby ustawienie zmniejszonych szans dropów itemków w celu optymalizacji rozgrywki. Czy istnieje możliwość ustawienia szansy 1 do X?

Pozdrawiam serdecznie,
Arkadiusz

Niedostępny


Wiadomości w tym wątku
Procenty. - przez h3zquu - 09-08-2017, 20:43
RE: Procenty. - przez Cichusek - 09-08-2017, 20:45
RE: Procenty. - przez h3zquu - 09-08-2017, 20:47
RE: Procenty. - przez Cichusek - 09-08-2017, 20:53
RE: Procenty. - przez h3zquu - 09-08-2017, 21:03
RE: Procenty. - przez Asriel - 09-08-2017, 21:40
RE: Procenty. - przez Iam - 09-08-2017, 23:16
RE: Procenty. - przez Cichusek - 09-09-2017, 06:55
RE: Procenty. - przez Iam - 09-09-2017, 07:36
RE: Procenty. - przez HubPlayGames - 09-09-2017, 08:35
RE: Procenty. - przez Cichusek - 09-09-2017, 09:20

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości