06-09-2014, 17:57
Witajcie maniacy gier komputerowych! Dzisiaj wam przedstawię Czternastoletnią grę strategiczną, która posiada polski interfejs, cele misji i.t.d. Mam nadzieję, że spotkamy się na multiplayerze
Co prawda gra jest stara,(więc będzie chodzić na waszych komputerach xD)ale wciąga.
Earth 2150: Escape from the Blue Planet(wydana także jako Earth 2150) – polska strategiczna gra komputerowa wyprodukowana w 2000 roku przez TopWare Programy. Jedna z części trylogii.
Rozgrywka:
Earth 2150: Escape from the Blue Planet jest polską strategiczną grą komputerową z 2000 roku. Ludzkość w 2150 roku zostaje zmuszona do opuszczenia swej planety. Wojna w 2140 roku pomiędzy Eurasian Dynasty a United Civilized States doprowadziła do zmiany orbity Ziemi, planeta zmierza ku Słońcu. Temperatura na Ziemi wzrasta, lodowce topią się, poziom wód podnosi się, powierzchnia planety jest nieustannie niszczona przez spadające meteoryty
W 2127 roku z powodu braku surowców nieliczni ludzie zostaną przetransportowani do bazy na Marsie. Ludzie mają nadzieję, że zostanie wybudowany kosmiczny statek transportowy. Wkrótce wybucha kolejna wojna między potęgami
Gra powstała w technologii 3D. W grze istnieje możliwość obserwowania rozgrywki z różnych kamer. W grze zostały zastosowane techniki bump map i light map, pozwoliły one na stworzenie szczegółowego świata oraz obiektów z odpowiednią płynnością rozgrywki. Powierzchnia zmienia się wraz ze zmianą pór roku, gdy Ziemia coraz bardziej zbliża się do Słońca, powierzchnia terenu zmienia się
Źródło: Wikipedia
PC
Premiera w PL: 13 czerwca 2000
Wersja językowa: pełna polska
Rodzaj gry: strategia, RTS
Producent/Wydawca: TopWare
Wymagania systemowe:
Earth 2150: Escape From The Blue Planet to strategia czasu rzeczywistego (RTS), której premiera odbyła się w 2000 roku. Za grę odpowiada studio TopWare.
Dla ludzkości XXI wiek miał być wiekiem dobrobytu, rozwoju nauki i najważniejsze, wytchnieniem od wojen poprzedniego stulecia. Niestety, w roku 2012 gospodarka światowa uległa załamaniu. Upadło wiele międzynarodowych korporacji, a amerykańska agencja NASA została wtedy przejęta przez Lunar Corporation, która podjęła pracę nad budową stacji orbitalnej. Świat pogrążał się w kryzysie i wszystko wskazywało na wybuch globalnego konfliktu. Ludzie, których było na to stać, w obliczu wojny, uciekali z Ziemi, osiadając się w Orbital City I.
W 2048 roku wybuchła Wielka Wojna. Na całym świecie zapanował chaos i anarchia. Dopiero po kilkunastu latach wojny, rozpoczęła się ciężka odbudowa państw. Na terenie Ameryki powstała Unia Cywilizowanych Stanów, a w Europie i Azji powstało państwo rządzone przez nową dynastię carów, które przyjęło dumną nazwę Dynastii Euroazjatyckiej. Oba mocarstwa bardzo szybko zaczęły swoją ekspansję i wkrótce przejęły wszelkie obszary na Ziemi. Tak potężne siły nie mogły egzystować obok siebie w pokoju i wreszcie w 2140 roku Dynastia Euroazjatycka zaatakowała Unię.
Rozpętała się następna wielka wojna. W ósmym roku trwania wojny wycofująca się armia ED użyła broni jądrowej, której duży wybuch w okolicach bieguna północnego spowodował zakłócenia w ruchu orbitalnym Ziemi, czego skutkiem było, że w przeciągu kilku najbliższych lat Ziemia zmniejszy swą odległość od Słońca. Oznaczało to, że siły grawitacyjne rozerwą płaszcz Ziemi i Księżyca, doprowadzając do zaniku życia na ich powierzchniach. W tych okolicznościach nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Niestety do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców, występujących tylko w określonych rejonach Ziemi.
Tak przedstawia się krótka historia świata w grze Earth 2150, która jest przedstawicielem strategii w czasie rzeczywistym. Rozgrywając kampanię mamy do wyboru trzy strony, w które możemy się wcielić: Lunar Corporation, Unia Cywilizowanych Stanów i Dynastia Euroazjatycka. W zasadzie cel dla wszystkich stron jest taki sam, uzbierać wystarczającą ilość surowców do zbudowania statku ewakuacyjnego. Różni się tylko sprzęt, który mamy do dyspozycji, grając odpowiednią stroną. Jest to pewne uproszczenie, bo misje dla każdego mocarstwa niczym się nie różnią, poza drobnymi wyjątkami, a zmienia się tylko to jakimi jednostkami i budynkami będziemy zarządzać.
Po wyborze strony ukazuje się nam główna baza, w której zbieramy surowce i sprzęt. Bezpośrednio z bazy przechodzimy do konkretnej misji, którą będziemy rozgrywać. Celem prawie każdej misji jest uzbieranie odpowiedniej ilości surowców i ewakuacja do głównej bazy. W osiągnięciu zadania przeszkadza ci przeciwna strona, która robi co może aby ci to uniemożliwić. Środowisko gry przedstawione jest w grafice trójwymiarowej, co niezwykle podnosi walory estetyczne gry. Możemy dowolnie manipulować polem bitwy, obracać, robić zbliżenia i zmieniać kąt patrzenia na dany obszar. Dzięki temu teren walki wygląda na bardziej realistyczny. Oprócz walk na powierzchni ziemi, możemy je toczyć także pod ziemią co urozmaica grę. Same jednostki także przedstawione są jako modele 3D. Odwzorowane z precyzją, ich poruszanie się po terenie, ostrzeliwanie i pozostawianie po sobie śladów.
Jeśli chodzi o samą organizację gry, to niewiele się różni od standardowych RTS-ów poza wyjątkami, które przedstawię:
jednostki budujemy sami, to znaczy, że w odpowiednim oknie składamy interesującą dla nas jednostkę od podstaw. Wybieramy dla niej dostępne uzbrojenie, podwozie i inne komponenty. Jednocześnie możemy przejść do centrum wynalazków i odkrywać nowe technologie. Nie muszę chyba przypominać, że za wszystko oczywiście się płaci.
Jednostkom na polu bitwy można wydawać różne rozkazy, które mają wpływ na ich zachowanie, co osobiście według mnie nie jest za bardzo przydatne, a tylko komplikuje samą rozgrywkę.
Na koniec jedna fajna rzecz, która mi się podoba to zatrzymanie czasu i możliwość wydawania rozkazów. Dzięki temu w wirze walki można zatrzymać upływ czasu, pomyśleć, wydać odpowiednie rozkazy ruchu i ataku i uruchomić ponownie grę. Wtedy akcje, które przeprowadzasz są całkowicie przez ciebie kontrolowane.
W Earth 2150 przedstawione są warunki atmosferyczne, co wygląda super aczkolwiek później tylko przeszkadza. Cykl dnia i nocy, padający deszcz i śnieg oraz mgła dodaje klimatu grze.
Autor: Archiwum EG Data: Poniedziałek, 25 czerwca 2012
kilka ciekawostek:
a) Gra oparta na środowisku 3D.
b)Gracz ma możliwość śledzenia pola walki z dowolnego ustawienia kamery.
c)Nowatorskie rozwiązania pozwoliły na wykreowanie światów wyglądających bardzo rzeczywiście bez dającego się zauważyć rozbicia na trójkąty.
d)Zastosowanie techniki bump map i light map pozwoliło na stworzenie szczegółowego świata i obiektów z zachowaniem odpowiedniej płynności gry.
e)Im bliżej Słońca, tym bardziej zmienia się powierzchnia terenu: podnosi się poziom wody w rzekach, nasila się deszcz meteorytów.
f)System tuneli i mostów pracuje na korzyść gracza.
g)Wiele rodzajów powierzchni zmieniających się w zależności od poru roku.
h)Trzy wrogie potęgi, drastycznie różniące się między sobą.
i)Gracz tworzy oddziały wojskowe używając różnych typów pojazdów, uzbrojenia i elementów specjalnych.
Coś dla sprytnych! look below!
http://www.mediafire.com/download/xatbfu...lanety.zip
Co prawda gra jest stara,(więc będzie chodzić na waszych komputerach xD)ale wciąga.
Earth 2150: Escape from the Blue Planet(wydana także jako Earth 2150) – polska strategiczna gra komputerowa wyprodukowana w 2000 roku przez TopWare Programy. Jedna z części trylogii.
Rozgrywka:
Earth 2150: Escape from the Blue Planet jest polską strategiczną grą komputerową z 2000 roku. Ludzkość w 2150 roku zostaje zmuszona do opuszczenia swej planety. Wojna w 2140 roku pomiędzy Eurasian Dynasty a United Civilized States doprowadziła do zmiany orbity Ziemi, planeta zmierza ku Słońcu. Temperatura na Ziemi wzrasta, lodowce topią się, poziom wód podnosi się, powierzchnia planety jest nieustannie niszczona przez spadające meteoryty
W 2127 roku z powodu braku surowców nieliczni ludzie zostaną przetransportowani do bazy na Marsie. Ludzie mają nadzieję, że zostanie wybudowany kosmiczny statek transportowy. Wkrótce wybucha kolejna wojna między potęgami
Gra powstała w technologii 3D. W grze istnieje możliwość obserwowania rozgrywki z różnych kamer. W grze zostały zastosowane techniki bump map i light map, pozwoliły one na stworzenie szczegółowego świata oraz obiektów z odpowiednią płynnością rozgrywki. Powierzchnia zmienia się wraz ze zmianą pór roku, gdy Ziemia coraz bardziej zbliża się do Słońca, powierzchnia terenu zmienia się
Źródło: Wikipedia
PC
Premiera w PL: 13 czerwca 2000
Wersja językowa: pełna polska
Rodzaj gry: strategia, RTS
Producent/Wydawca: TopWare
Wymagania systemowe:
Earth 2150: Escape From The Blue Planet to strategia czasu rzeczywistego (RTS), której premiera odbyła się w 2000 roku. Za grę odpowiada studio TopWare.
Dla ludzkości XXI wiek miał być wiekiem dobrobytu, rozwoju nauki i najważniejsze, wytchnieniem od wojen poprzedniego stulecia. Niestety, w roku 2012 gospodarka światowa uległa załamaniu. Upadło wiele międzynarodowych korporacji, a amerykańska agencja NASA została wtedy przejęta przez Lunar Corporation, która podjęła pracę nad budową stacji orbitalnej. Świat pogrążał się w kryzysie i wszystko wskazywało na wybuch globalnego konfliktu. Ludzie, których było na to stać, w obliczu wojny, uciekali z Ziemi, osiadając się w Orbital City I.
W 2048 roku wybuchła Wielka Wojna. Na całym świecie zapanował chaos i anarchia. Dopiero po kilkunastu latach wojny, rozpoczęła się ciężka odbudowa państw. Na terenie Ameryki powstała Unia Cywilizowanych Stanów, a w Europie i Azji powstało państwo rządzone przez nową dynastię carów, które przyjęło dumną nazwę Dynastii Euroazjatyckiej. Oba mocarstwa bardzo szybko zaczęły swoją ekspansję i wkrótce przejęły wszelkie obszary na Ziemi. Tak potężne siły nie mogły egzystować obok siebie w pokoju i wreszcie w 2140 roku Dynastia Euroazjatycka zaatakowała Unię.
Rozpętała się następna wielka wojna. W ósmym roku trwania wojny wycofująca się armia ED użyła broni jądrowej, której duży wybuch w okolicach bieguna północnego spowodował zakłócenia w ruchu orbitalnym Ziemi, czego skutkiem było, że w przeciągu kilku najbliższych lat Ziemia zmniejszy swą odległość od Słońca. Oznaczało to, że siły grawitacyjne rozerwą płaszcz Ziemi i Księżyca, doprowadzając do zaniku życia na ich powierzchniach. W tych okolicznościach nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Niestety do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców, występujących tylko w określonych rejonach Ziemi.
Tak przedstawia się krótka historia świata w grze Earth 2150, która jest przedstawicielem strategii w czasie rzeczywistym. Rozgrywając kampanię mamy do wyboru trzy strony, w które możemy się wcielić: Lunar Corporation, Unia Cywilizowanych Stanów i Dynastia Euroazjatycka. W zasadzie cel dla wszystkich stron jest taki sam, uzbierać wystarczającą ilość surowców do zbudowania statku ewakuacyjnego. Różni się tylko sprzęt, który mamy do dyspozycji, grając odpowiednią stroną. Jest to pewne uproszczenie, bo misje dla każdego mocarstwa niczym się nie różnią, poza drobnymi wyjątkami, a zmienia się tylko to jakimi jednostkami i budynkami będziemy zarządzać.
Po wyborze strony ukazuje się nam główna baza, w której zbieramy surowce i sprzęt. Bezpośrednio z bazy przechodzimy do konkretnej misji, którą będziemy rozgrywać. Celem prawie każdej misji jest uzbieranie odpowiedniej ilości surowców i ewakuacja do głównej bazy. W osiągnięciu zadania przeszkadza ci przeciwna strona, która robi co może aby ci to uniemożliwić. Środowisko gry przedstawione jest w grafice trójwymiarowej, co niezwykle podnosi walory estetyczne gry. Możemy dowolnie manipulować polem bitwy, obracać, robić zbliżenia i zmieniać kąt patrzenia na dany obszar. Dzięki temu teren walki wygląda na bardziej realistyczny. Oprócz walk na powierzchni ziemi, możemy je toczyć także pod ziemią co urozmaica grę. Same jednostki także przedstawione są jako modele 3D. Odwzorowane z precyzją, ich poruszanie się po terenie, ostrzeliwanie i pozostawianie po sobie śladów.
Jeśli chodzi o samą organizację gry, to niewiele się różni od standardowych RTS-ów poza wyjątkami, które przedstawię:
jednostki budujemy sami, to znaczy, że w odpowiednim oknie składamy interesującą dla nas jednostkę od podstaw. Wybieramy dla niej dostępne uzbrojenie, podwozie i inne komponenty. Jednocześnie możemy przejść do centrum wynalazków i odkrywać nowe technologie. Nie muszę chyba przypominać, że za wszystko oczywiście się płaci.
Jednostkom na polu bitwy można wydawać różne rozkazy, które mają wpływ na ich zachowanie, co osobiście według mnie nie jest za bardzo przydatne, a tylko komplikuje samą rozgrywkę.
Na koniec jedna fajna rzecz, która mi się podoba to zatrzymanie czasu i możliwość wydawania rozkazów. Dzięki temu w wirze walki można zatrzymać upływ czasu, pomyśleć, wydać odpowiednie rozkazy ruchu i ataku i uruchomić ponownie grę. Wtedy akcje, które przeprowadzasz są całkowicie przez ciebie kontrolowane.
W Earth 2150 przedstawione są warunki atmosferyczne, co wygląda super aczkolwiek później tylko przeszkadza. Cykl dnia i nocy, padający deszcz i śnieg oraz mgła dodaje klimatu grze.
Autor: Archiwum EG Data: Poniedziałek, 25 czerwca 2012
kilka ciekawostek:
a) Gra oparta na środowisku 3D.
b)Gracz ma możliwość śledzenia pola walki z dowolnego ustawienia kamery.
c)Nowatorskie rozwiązania pozwoliły na wykreowanie światów wyglądających bardzo rzeczywiście bez dającego się zauważyć rozbicia na trójkąty.
d)Zastosowanie techniki bump map i light map pozwoliło na stworzenie szczegółowego świata i obiektów z zachowaniem odpowiedniej płynności gry.
e)Im bliżej Słońca, tym bardziej zmienia się powierzchnia terenu: podnosi się poziom wody w rzekach, nasila się deszcz meteorytów.
f)System tuneli i mostów pracuje na korzyść gracza.
g)Wiele rodzajów powierzchni zmieniających się w zależności od poru roku.
h)Trzy wrogie potęgi, drastycznie różniące się między sobą.
i)Gracz tworzy oddziały wojskowe używając różnych typów pojazdów, uzbrojenia i elementów specjalnych.
Coś dla sprytnych! look below!
http://www.mediafire.com/download/xatbfu...lanety.zip